Lite med tid

Min dator kraschade i lördags.. :/ Så nu är den omformaterad. Alla bilder, musik och filmer bara försvann :( Men mycket att det har man ju redan lagt ut på internet, iaf bilderna. Sen hade man ju en hel del på mobilen och i kameran (: Och tur är väl det. Annars hade jag blivit grinig.
Jag var en aning grinig idag på morgonen. Åsa och jag besträmde att vi skulle börja kl 7 och så visade det sig att vi inte kommer in på PRC innan kl 8, så påstår min arbetsgivare att hon sa till oss att vi nog inte kan börja före 8 (BULLSHIT),och  pappa hade ju redan farit och Åsa hade för lite bensin för att hämta upp mig :b Så fick sitta och darra utomhus i över en timma. Fast som tur var hade Sonny inget att göra på jobbet, så kom han förbi så jag fick sitta och värma mig i ca en kvart ^^ Det var väldigt snällt och gulligt utav honom. Och det gjorde mig på betydligt bättre humör (;
Men jag är väldigt leds på mitt liv och har stora planer på att skapa ett nytt... Men det kanske inte är det enklaste om man bor i jävla Gällivre, snart arbetslös och utan pengar. Men är det någon som vill flytta med mig till en större och bättre stad så är det bara att säga till, så sticker vi.

Här får ni ett filmtips på en film jag såg i lördags som gick på tv:

 Åter till Cold Mountain

Regissören är Anthony Minghella och i huvudrollerna ser vi Nicole Kidman och Jude Law, men även mycket av Renée Zellweger.

Nästan alla män i Cold Mountain vill att inbördeskriget ska bryta ut. Inman (Jude Law) och Ada (Nicole Kidman) hinner knappt bli förälskade innan det bryter ut och Inman måste följa med ut i kriget. De har svårt att hålla kontakten men de skriver brev till varandra så gott det går. Hemma i Cold Moutain får Ada kämpa med sin fars bortgång och att sköta en hel gård själv, men som tur är får hon hjälp av Ruby. Kriget förstör för många och förändrar många människors liv.



Det här är en mycket stark historia om tre personers liv, vars man även får se hur många andra har det under kriget. Filmen innehåller sann kärlek och sann vänskap, men även bedrägeri och svek. Ännu en film jag tycker att alla borde se! Annars hade jag inte skrivit om den (;

Puss /Alex ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0