We do what it takes to protect ourselves from the demons and the snakes

Jag skrev ju sist att jag kände mig lycklig och att jag vänta på bakslaget. Känns som att det är här nu, just runt husknuten. Säger ju det, det slår aldrig fel. Man får aldrig vara "lycklig". Allt är ju som ett enda stort grått jävla moln med rosa och gröna prickar har vi kommit fram till, jag och mina två kompanjoner..
Men vad fan kan man göra åt saken..? Man är ju sin egen lyckas smed som sagt, men man kan ju inte styra andra människors känslor och handlingar. För människorna runt omkring oss har ändå väldigt stor inflytande på hur vi mår och känner oss. För mig i alla fall...
Har kommit fram till att jag inte ska leva livet så fort, utan leva i nuet och ta dan som den kommer. Inte stressa in i en framtid som inte finns. Framtiden blir ju som det blir vare sig jag försöker styra den eller inte.
En sak som jag är glad över är att jag vet att jag kommer få jobba rätt mycket på Dundret :) Har ju börja jobba där för en vecka sen. Så nu kanske jag äntligen får lite kontroll på min ekonomi en period i alla fall :) Men trött kommer jag att bli eftersom jag jobbar på ok också och de kommer väl bli att jobba den del dubbelt..
Nu ska jag ta och förbereda mig lite till mentalt för fler smällar i ansiktet.
Ha en bra jävla dag!
Puss /Alex ♥

jag

Bjuder på en bild på mig från när jag och Linn var i Luleå och skulle kolla på Idol :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Life sucks sometimes som jag brukar säga. Känner precis igen mig i det du säger, och håller med dig ! för mig är det också så att folk påverkar mig så jäkla mycket med hur jag mår osv. Omedvetet. Jag behöver inte gå runt och tänka på något som någon sagt, utan det ligger där inne i skallen och gömmer sig och gnager utan att man vet om det. Det S U G E R. har gärna också velat må sådär sjukt bra, vara så sjukt lycklig och att livet är underbart. Men jag hoppas det kommer en dag när man får känna så :P det är väll livets berg och dal bana i guess !

2010-11-24 @ 12:46:55
URL: http://erniiee.blogg.se/
Postat av: alex

Ja de kan man lugnt säga att det gör.. Menar de! Man får ju känna sig lycklig då och då, but it always come and bite you in the ass... Aa de är väl så :P

2010-11-24 @ 14:14:44
URL: http://annaaleexandra.blogg.se/
Postat av: lottapotta

livet är en berg och dal bana, medgångar och motgångar oavsett om man vill de eller inte =) är 100% säker på att vi fixar de här, tillsammans! Puss och kram

2010-11-24 @ 21:17:54
Postat av: alex

de är ju verkligen så :) ja de gör vi, så länge man har sina vänner klarar man allt! puss&kram

2010-11-25 @ 12:28:54
URL: http://annaaleexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0